top of page

פרק 26 - כל חלום גדול מתחיל בפירוק לחלקים קטנים

חלומות או פרויקטים גדולים יכולים לשתק אותנו. דברים כמו לעשות סדר בביטוחים, לראות את הזוהר הצפוני, לכתוב ספר ואפילו למצוא זוגיות – כל אלה יכולים להיראות כל כך גדולים ומאיימים עד שאין לנו מושג מאיפה להתחיל, והדרך אליהם נראית כמו מסלול מכשולים או חור שחור.


בפרק 26 של ביסמוט ויפרח – הפודקאסט שייתן לך אומץ אנחנו מציעות שיטה עוקפת אומץ. כן, שיטה שהופכת כל חלום מפחיד לרשימת פריטים לא מפחידים בכלל. מה שנשאר לך לעשות זה לשכוח מהדרך הארוכה ולהתחיל את השלב הראשון. כי כל חלום גדול מתחיל בצעד שאת כנראה יודעת לעשות.

 


על מה דיברנו


איך לפרק חלום או פרויקט גדול לרשימת פריטים נגישים ופשוטים?

  1. לעשות brain dump (להוריד לדף באופן חופשי) של כל מה שהמשימה כוללת, כל השלבים וכל מה שצריך לבדוק, לעשות, ללמוד, לברר, לדעת ושוב לעשות כדי שהחלום או הפרויקט הזה יוגשם.

  2. אם לא יודעים בכלל מה הם השלבים, השלב הראשון יהיה לגלות אותם. אפשר לקחת אשת או איש מקצוע שיודעים או לשאול בקבוצות פייסבוק או בפרופיל האישי שלנו.

  3. לשכוח לגמרי מכל השלבים הבאים ומתחילים לבצע רק את השלב הראשון. אך ורק אותו.

  4. משימות או שלבים שאנחנו לא יודעות איך לעשות אפשר: · לפרק לתת-משימות · לשאול בקבוצות פייסבוק רלוונטיות או בפרופיל האישי שלנו · להתייעץ עם נשות/אנשי מקצוע · לתת לנשות/אנשי מקצוע לעשות את זה בשבילנו

  5. אם אפשר לעשות את השלבים לא לפי הסדר, כדאי להתחיל בשלבים שיותר קל לנו לעשות אותם, כדי לקבל תחושת הישג, לראות התקדמות וליצור עוד מוטיבציה להמשיך.


יתרונות של השיטה

  1. תמיד יש קצה חוט להתחיל ממנו ולא ענן ערטילאי ומאיים.

  2. כשמתמקדים כל פעם בשלב אחד בלבד, בלי להתעסק בכל השלבים יחד, אנחנו במקסימום קשב לשלב הזה ועושים אותו הרבה יותר יסודי ואיכותי.

  3. הופכת דברים מפחידים וגדולים לדברים נינוחים ופרקטיים, למשל המילה הגדולה 'בירוקרטיה' היא בעצם סדרה של טפסים וטלפונים שאנחנו יודעות לעשות כל אחד מהם בנפרד.


קישורים רלוונטיים

236 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page