top of page

פרק 14 - ככה אני רוצה

הידיעה "מה אני רוצה" עוזרת לנו להשיג את העבודה שאנחנו רוצות, להתכונן לשיחות חשובות, לבחור את בני/בנות הזוג שמתאימים לנו, ואפילו את הדירה שנגור בה. אבל הידיעה הזאת לא מתגשמת מהר או בדיוק כמו שהתכוונו, וצריך לעבור דרך ארוכה עד שהכל מסתדר כמו שאנחנו רוצות.


בפרק הזה אנחנו מדברות על איך להגדיל את הסיכוי שמה שאנחנו רוצות באמת יקרה, מה המחיר שמשלמות כשיש רצון מדויק ולמה הרצון שלנו הוא לא תמיד לגמרי שלנו >



 

על מה דיברנו


1. איך ולמה כתיבה של מה שאנחנו רוצים מגדילה את הסיכויים שזה יקרה, עוזרת לחדד מה הכי חשוב לנו ומראה גם על מה אפשר לוותר.


2. האמירה "אני רוצה" היא בעצם תוצר של "אני ראויה", "מגיע לי". זה מה שאני רוצה, ולא כי אני מפונקת אלא כי זה מה שיהיה לי נכון וטוב.


3. ניסיון והתנסות מחדדים לנו מה אנחנו מאוד רוצות ומה לא.


4. כשיודעים מה רוצים עוברים לעמדת כוח, ואפילו הובלה. למשל, אם זו שיחה חשובה ומבהילה – מה את רוצה שיקרה כתוצאה מהשיחה הזאת, מה את רוצה שיקרה בעקבותיה. אם זה ריאיון עבודה – מה את רוצה ממקום עבודה, מה חשוב לך לדעת עליו כדי להחליט אם את רוצה לעבוד בו.


5. כשיש התנגשות רצונות – למשל בין מה שמישהו אחר רוצה ובין מה שאת מוכנה לתת במחיר או במוצר או בשירות – עוזר מאוד להפסיק לשאול 'מה הוא רוצה' או 'מה הוא יסכים' או 'מה הוא מעדיף' ולהפנות את השאלה לעצמך: 'מה אני רוצה להפיק מההתקשרות בינינו'. זה יכול לעשות הרבה סדר ולהבהיר על מה את מוכנה לוותר ועל מה לא.


6. אם נדע להסביר למה אנחנו רוצות או לא רוצות משהו זה יכול לעזור, גם מול עצמנו וגם מול אחרים. אבל מותר ואפשר וזכותנו לִרצות או לא לִרצות משהו בלי לדעת למה, ולסמוך על עצמנו פשוט כי ככה אנחנו מרגישות.


7. הרבה פעמים כדאי לוותר על מה שרוצות עכשיו בשביל הדבר הגדול שאנחנו רוצות יותר, או לעשות עכשיו משהו שאנחנו לכאורה לא רוצות לעשות, כי זה מקדם משהו שאנחנו כן מאוד רוצות. במקרים כאלה כדאי לזכור מה הדבר שבשבילו אנחנו מתמידות, וככה לא להיות קורבנות של הסיטואציה ולא להתמסכן על מה שפחות כיף לנו...


8. כדי להגיע למצב שבו 80-90 אחוז מהזמן אנחנו עושות את מה שאנחנו רוצות, צריך הרבה פעמים לעבור דרך שבה עושים המון דברים שלא רוצים. לכן זה ממש לא "תעשו רק מה שאתן רוצות" אלא תתמידו במה שהכי רוצות, בדבר הכי גדול שרוצות להגיע אליו.


9. כשרוצים משהו מדויק – עלולים לשלם מחיר כמו להיות לבד או לאכזב אנשים.


10. יכולות להיות לנו בחיים תקופות ארוכות שבהן אנחנו מכבות את הרצון שלנו וחיות רוב היום לא מתוך רצון אלא מתוך אינרציה או כורח. זה יכול לקרות בזוגיות וזה יכול לקרות בעבודה. בשנים שאחר כך לוקח זמן לאושש את הרצון שלנו, להיזכר מה אנחנו רוצים וקצת ללמוד מחדש את עצמנו ואת הרצונות שלנו.


11. הנטייה 'לזרום' היא מעכב גדול של רצון.


12. אפילו שרצון נשמע לנו כמו משהו מאוד אישי ואינדיבידואלי, אנחנו נתינים של גורמים חברתיים שמכתיבים מה נרצה ובעיקר מה לא נרצה, וכדאי להיות ערות לזה.


הוזכר בפרק

195 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page